sobota, 29 grudnia 2007

Codzienne życie osób niepełnosprawnych w mojej gminie.

Tym razem chciałabym przybliżyć wszystkim pewną placówkę, która jest mi bardzo bliska, a mianowicie Środowiskowy Dom Samopomocy. Znajduje się on nieopodal mojej miejscowości, w niewielkiej wsi. Zazwyczaj takiego typu przedsięwzięcia znajdują miejsce jedynie w dużych miastach a tu proszę, ponad 20 osób z mojej gminy znalazło opiekę i wsparcie blisko swoich domów rodzinnych. Aby dojazd do Narków był jeszcze prostszy, codziennie są oni przywożeni i rozwożeni do swych domów:)

Ten niewielki biały domek z dużym ogrodem jest bardzo profesjonalnie prowadzony. Są w nim organizowane codzienne zajęcia terapeutyczne. Ponadto podopieczni domu są pod stałą opieką logopedyczną i psychologiczną, odbywają się tam ćwiczenia rehabilitacyjne ruchowe jak również społeczne.

Jednak pomimo takiego "natłoku pracy" podopieczni często angażują sie w życie społeczności lokalnej naszej gminy. Często są reprezentantami na wszelkiego rodzaju imprezach organizowanych na terenie naszej gminy i poza jej granicami. Podczas tychże sposobności możemy podziwiać wyniki ich ciężkiej ale niesamowicie efektywnej pracy artystycznej. Mój dom zdobi wiele prac wykonanych przez niepełnosprawnych z mojej gminy.

Członkowie Środowiskowego Domu Samopomocy mogą się pochwalić licznymi nagrodami za trud włożony w swoją pracę. A ponadto są to prawdziwi podróżnicy, którzy często wyjeżdżają na liczne wycieczki te bliższe i dalsze poznając bez żadnych przeszkód uroki naszego kraju.

Nie opisuję tu wiadomości jedynie posłyszanych. Jeszcze jako dziecko często bywałam w naszym Domu Samopomocy i widziałam zaangażowanie zarówno wychowanków jak i wychowawców. pomimo tego, iż każdy z nich ma swój własny dom to tworzą oni niewątpliwie wielka i zażyłą Rodzinę, w której nie zwraca się uwagi na to, czy ktoś jest niepełnosprawny, czy nie. Każdy kto odwiedzi mały biały domek poczuje bijącą od jego "domowników" radość i wyniki własnej samorealizacji pomimo problemów zdrowotnych...

http://www.tmzt.tczew.pl/galerie/tacy_sami_07/img_6231.html

Brak komentarzy: